Aardrijkskunde heeft te maken met alles wat er om je heen gebeurd. We hebben het daarom vaak over wat er speelt in onze regio en de wereld. Regelmatig begin ik de les met de actualiteit en vraag ik leerlingen hun mening te vertellen. Ik heb uitgelegd dat iedereen recht heeft op zijn of haar mening, maar dat je elkaars mening wel moet respecteren. Mijn rol is ervoor te zorgen dat ze naar elkaar luisteren en hun mening durven te vertellen. We hebben het bijvoorbeeld ook over de oorlog in het Midden-Oosten, omdat leerlingen aangeven dat ze daar behoefte aan hebben. Het is mooi om te zien dat leerlingen zich kunnen inleven in elkaars standpunt hierover.

Emma Verhoeks, docent aardrijkskunde op de campus

Ik vind het heel mooi dat ik invloed heb op de ontwikkeling van onderwijs. Doel van ons onderwijs is ervoor te zorgen dat leerlingen met plezier en vertrouwen naar school gaan en zelfredzaam worden. Dat ze naar een plek worden toegeleid die bij ze past, naar werk of een vervolgopleiding. Dat willen we zo goed mogelijk doen.

Rik Bakker, teamleider praktijkonderwijs op de campus

We vinden het belangrijk dat je sterk wordt in taal. Alles in de wereld draait om communicatie, zowel in gesproken – als in geschreven woord. Mensen zullen sneller iets van je aannemen als je daar goed in bent. Bij Nederlands hebben we het niet alleen over spelling en grammatica. We schrijven ook gedichten en verhalen. Het zorgt ervoor dat je creatief met woorden wordt. Leerlingen kunnen daar soms onverwacht helemaal in op gaan. Dat maakt lesgeven leuk.

Ursula Duin, docent Nederlands vmbo op de campus

De verbondenheid met leerlingen en met medewerkers maakt het leuk om hier te werken. Dat willen we als conciërges ook bereiken. Belangrijk is dat we iedereen leren kennen. Andersom laten we zelf ook zien wie we zijn. Dat begint al bij binnenkomst met een begroeting, een glimlach, een boks of het maken van een praatje. Als er dan iets is weet je elkaar snel te vinden.

Randy Meijer, conciërge op de campus

Ik heb elke dag zin om naar mijn werk te gaan. Ik voel me er welkom. Dat komt door de medewerkers en de leerlingen. Bovendien krijg ik de kans om me verder te ontwikkelen. Binnen de LEVO-lessen geef ik bijvoorbeeld het onderwerp burgerschap verder vorm. Heel interessant en leuk om te doen.

Fabian Mik, docent LEVO, geschiedenis en economie op Rutger Kopland